Viktigt om felanmälan och service

Alla fel på t.ex. hissar, sopnedkast, tvättmaskiner och annat som inte är omedelbart akut ska anmälas till HSB Göteborg i första hand så att vår fastighetsskötare Roger kommer ut och tittar innan en leverantör/reparatör eventuellt rings in, om det gäller problem under kontorstid.

Endast i akuta fall ska man själv kontakta leverantör/reparatör, t.ex. om man sitter fast i hissen utanför kontorstid eller noterar en akut vattenläcka. Är man osäker är det bättre att kontakta någon i styrelsen först.

Anledningen till att vi i styrelsen vill informera om detta är för att det ibland blir dyrt när en leverantör/reparatör åker ut och åtgärdar ett problem som det senare visar sig att vår fastighetsskötare (som vi redan har ett avtal med) hade kunnat lösa problemet åt oss direkt.

Felanmälan till HSB Göteborg görs enklast via webben:
https://www.hsb.se/goteborg/felanmalan/

Det går även bra att ringa in felanmälan på telefonnummer: 010-442 24 24.

Öppettiderna för felanmälan via telefon är:
Måndag
08.00-18.00
Tisdag-torsdag
08.00-17.00
Fredag
08.00-15.00

Kalender

Tue
11
Feb
2025
Styrelsemöte
17:30
Föreningslokalen
Expeditionen är öppen 17:00–17:25
Tue
11
Mar
2025
Styrelsemöte
17:30
Föreningslokalen
Expeditionen är öppen 17:00–17:25
Sat
05
Apr
2025
Vårens fixardag
10:00
Föreningslokalen